نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

نیشابور سرزمین بینالود (خراسان مرکزی)

اللهم صل علی محمد و آل محمد

روز ملی عطار نیشابوری : از غیاب وزیر ارشاد تا حضور استاد شهرام ناظری

امروز 25 فروردین ماه سالروز ملی بزرگداشت فریدالدین عطار نیشابوری شاعر و عارف نامی ایران زمین است. نخستین روز ملی بزرگداشت مشاهیر و مفاخر ایران که در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده و همه ساله ویژه مراسمی به پاس شخصیت بزرگ و جهانی عطار نیشابوری در نیشابور و سایر شهرهای کشور برگزار میشود. گرچه   امسال هم  این مراسم با کم لطفی  و غیاب وزیر ارشاد و مقامات عالی رتبه دولت برگزار میشود اما مردم فرهنگ دوست نیشابور همیشه ثابت کرده اند که با حضور بی نظیر خود در مراسم گرامیداشت این عارف بزرگ . بسیار قدردان تر و فعال تر  از برخی مسئولان فرهنگی کشور هستند. از جمله مراسم امسال برگزاری همایش علمی و ادبی در دانشگاه نیشابور. گلباران آرامگاه عطار.  و نیز  ویژه مراسم مردمی  در ساعت 20 امشب در مجموعه بزرگ توانیر نیشابور با اجرای استاد شهرام ناظری خواهد بود.

نیشابور سرزمین بینالود

ادامه مطلب ...

یادی از استاد علی قهاری کرمانی : خالق سردیس عطار نیشابوری

علی قهاری‌ کرمانی، مجسمه‌ساز، طراح و نقاش ایرانی در سال 1305 در کرمان متولد شد. او از هنرآموزان هنرستان کمال‌الملک بود و در ابتدای ورودش به هنرستان، نقاشی و طراحی را از حسین بهزاد و اسماعیل آشتیانی آموخت. بعدها وقتی به درجه استادی رسید برای تدریس به همان‌جا برگشت. او در رشته‌های نقاشی، مجسمه‌سازی و طراحی، استاد بود و تدریس می‌کرد.فعالیت‌های این هنرمند در سال‌های نخست دهه 30 خورشیدی، تدریس در هنرستان و ساخت مجسمه‌های متعدد بود، اما این فعالیت‌ها روح بلندپرواز او را راضی نمی‌کرد. به همین دلیل، به اروپا سفر کرد و دو سال در آلمان، دوره‌های مجسمه‌سازی و ریخته‌گری را گذراند. همین تجربه باعث شد پس از بازگشت به ایران، نخستین کارگاه مجسمه‌سازی را برپا کند.  

ادامه مطلب ...

«نیشابور، سرزمین مهر»؛ ویژه‌نامه نوروز 1398

ویژه نامه نوروزی ؛نیشابور سرزمین مهر؛ گزیده ای از سرمایـه های تاریخی و فرهنگی و  جاذبه های گردشگری نیشابور است که  پیش روی نگاه پر مهر شما هموطنان عزیز قرار گرفته است.  نسخه PDF  این  ویژه نامه  را میتوانید در ادامه این مطلب  دانلود و مشاهده نمایید...

ادامه مطلب ...